7 grudnia 2011

Dobre, bo Polskie- czyli o świątecznych prezentach słów kilka








Zdecydujmy się na kupno prezentów Bożonarodzeniowych od drobnych przedsiębiorców, ze 

sklepu z rękodziełem, od sąsiada, który robi wszystko, aby utrzymać swój sklepik, od 

przyjaciółki, która wytwarza niepowtarzalne rzeczy, od tego, który oparł się globalizacji w 

naszych okolicach...Zróbmy tak, aby nasze pieniądze dotarły do zwykłych ludzi, którzy ich 

potrzebują...Robiąc tak więcej osób będzie mogło przeżyć szczęśliwe Boże Narodzenie.


Niedawno taki apel zaczął krążyć po Facebook'u, zmuszając do pewnych przemyśleń na temat świątecznych zakupów. Szczerze mówiąc nigdy wcześniej nie patrzyłam na ten problem w ten sposób, w tym roku postanowiłam choć częściowo zastosować się do tego pomysłu, który według mnie jest świetną formą wsparcia małych przedsiębiorstw, nieznanych artystów, czy nawet zwykłych ludzi z pasją i "darem w rękach". Dlatego też postanowiłam zrobić listę prezentów pochodzących właśnie z takich miejsc. Większość będzie Wam już pewnie dobrze znana, ale będę bardzo szczęśliwa, jeśli choć jedna osoba skorzysta z tego pomysłu=)

Kolejność zupełnie przypadkowa;)


Pofolkloruj.pl to całkiem nowy sklep, w którym można kupić cudowne przedmioty łączące polski folklor z nowoczesnym designem. Każdy znajdzie tam coś dla siebie, oraz dla bliskich.

Oto przykładowe prezenty:


kubek 33zł                                                                     zegar 98zł




Studiopomyslow.pl  to "starsza siostra" pofolkloruj. Znajdziemy tutaj bardzo ciekawe, oryginalne ręcznie robione dodatki i ubrania, które również czerpią z folkloru. Ogromny ilość produktów pozwala wybierać między niezwykle modnymi, dzianinowymi naszyjnikami, filcową biżuterią, haftowanymi dodatkami, a ceramicznymi świątecznymi dodatkami.

Oto przykładowe prezenty:

haftowany kołnierzyk 39,90zł              dzianinowy naszyjnik 34,90zł            ceramiczna broszka 19,90zł
MagicBox- tego sklepu już chyba nikomu nie trzeba przedstawiać;) Daniela skradła serca wszystkich fanek sztuki handmade (w tym moje), a na facebook'owym profilu co i rusz pojawiają się ciekawe konkursy i promocje.

Oto przykładowe prezenty:
świąteczny wianek ok. 28zł                                    ręcznie zdobione pudełko ok. 25zł





Misie ze Starego Kuferka- nie przypuszczałam, że takie cuda nie wychodzą spod maszyny, a są ręcznie szyte...Chyba nie trzeba nic pisać, wystarczy popatrzeć...



notjustshop to rzeczywiście nie tylko sklep. Kupując u nich, jednocześnie spełniacie marzenia dzieciaków (tutaj więcej). Dodać trzeba, że wszystkie koszulki są "not made in China", a w tym momencie trwa promocja=)

Koszulki po 19, lub 28zł




...Jest to tylko niewielka część internetowych miejsc, które warto odwiedzić, jeśli jeszcze nie zdecydowaliście czym obdarować najbliższych. Na pewno każdy będzie bardzo zadowolony z tak niepowtarzalnych i oryginalnych prezentów, a my nie zaliczymy wpadki.

Oto linki do jeszcze kilku miejsc, które warto odwiedzić w poszukiwaniu;)
Jakie jest Wasze zdanie na ten temat? Może znacie więcej takich sklepików wartych polecenia, albo sami coś tworzycie? 

9 komentarzy:

  1. Popieram apel w 100%, jako amatorka-rękodzielniczka z pasją ;)
    Przeważnie robię rzeczy w pojedynczych egzemplarzach, bo wolę jak ktoś ma coś niepowtarzalnego [i sama również najbardziej takie rzeczy cenię].

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgadzam się z tym absolutnie!:)
    Pomysłodawca wiedział co mówi!

    ps.zdjęć dostałam ok 50:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Sama zachęcam, bo jestem takim małym 'tfórcą' :P Ale na szczęście są ludzie, którzy także chcą kupować rękodzieło i dzięki nim to nie zginie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. w sumie sama też nigdy o tym nie pomyślałam...
    zdecydowanie dobra inicjatywa ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Genialne, bo oryginalne ;-)


    Pozdrawiam serdecznie,
    Czmiel

    OdpowiedzUsuń
  6. Idea bardzo szczytna :) Folklorystyczny kołnierzyk bardzo mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja jeszcze nie wpadłam w ten wir (najwyższy czas?)- może się zainspiruję Twoimi propozycjami :) Pozdrawiam i zapraszam do mnie w wolnej chwili ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. pięknie

    zapraszam do konkursu do wygrania 100zł
    www.styliowo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. oryginalne :D a ogólnie, to swietny blog! :D wpadnij do mnie :* obserwuj, jesli Ci sie blog podoba (:

    OdpowiedzUsuń

to NIE jest miejsce na Twoją reklamę! Komentarze z linkami do aukcji itp. będą usuwane.

Za wszystkie inne komentarze serdecznie dziękuję=)